Tehtävä
Näytössä meidän tehtäväksi tuli tehdä media-alan tervehdys tietylle kohdeyleisölle. Meidän ryhmän kohdeyleisöksi tuli lapset tai nuoret. Työtehtäväni näytössä oli pääasiassa leikkaaja, jonka lisäksi äänitin parissa kohtauksessa, näyttelin yhdessä sekä kirjoitin lopullisen käsikirjoituksen. Ryhmässäni olivat Olivia (ohjaaja), Sofia (näyttelijä, puvustaja), Jasper (kuvaaja, leikkaaja), Satu (tuottaja) sekä Sanni (assistentti).
Idea
Ensimmäisen päivän päätteeksi lähdimme esituotantoon sillä idealla, että teemme humoristisen musiikkivideon, joka näyttäisi hyvin eri media-alan työtehtäviä, niin sisällä kuin ulkona.
Esituotanto
Toisena päivänä kirjoitimme videolle synapsiksen ja premissin, sekä teimme käsikirjoituksen. Käsikirjoituksen pohjalta tehtiin kuvakäsikirjoitus, ja meillä oli kaikki vaadittavat dokumentit valmiina, sekä ideat kuvista joita meidän täytyy saada kuvauspäivänä. Esituotantoon olisi kyllä voinut käyttää vähän enemmän aikaa ja vaivaa, mielestäni kaikki kuvat lopputuloksessa eivät ole ihan järkeviä, eikä tarinan juonesta saa kokoajan helposti kiinni.
Kuvaukset
Kuvasimme kahtena päivänä, ensimmäisenä sisällä koululla ja toisena ulkona. Myöhästyimme ensimmäisenä päivänä aikataulusta aika reippaasti, mutta saimme silti kuvaukset valmiiksi aikaisemmin kuin luulimme, joten ehkä aikataulutuksen olisi voinut tehdä vähän tarkemmin. Toisena päivänä kuvasimme ulkona ja kuvauksissa oli mukana kaikenlaisia olioita, hevosia, koiria, vuohia ja jopa ihmisiä. Ulkona kuvasimme kolme eri kohtausta ja kuvaukset sujuivat tosi hyvin. Itse videon kuvauksen jälkeen meillä oli vielä julistekuvaukset koululla videon julistetta varten.
Jälkituotanto

Jälkituotannossa tehtäväni oli ensimmäisen osan leikkaus ensimmäiseen ulkokohtaukseen asti, sekä lopussa olevan “OSAO” karkkitikkuheiton teko. Olivia teki julisteen videolle ja Jasper leikkasi toisen osan videosta.

Mielestäni onnistuin hyvin omassa tehtävässäni ja otin huomioon muut ryhmän jäsenet ja oman tehtäväni vaikutuksen koko projektiin. Olisimme voineet käyttää suunnitteluun vähän enemmän vaivaa ja olisin voinut käyttää enemmän aikaa videon viimeistelyyn ja yksityiskohtiin. Ensimmäiseksi näytöksi meni kuitenkin tosi hyvin.
Leave a Reply